Börja spela golf - Grönt kort

Vi går igenom grunderna i spelets alla delar så att du kan fortsätta träna på egen hand. Du får med dig övningar som kommer göra din fortsatta träning roligare och mer effektiv. Våra utbildade PGA-tränare håller i kurserna som omfattar både praktik och teori.

Fr.o.m. 2018 är golf godkänt som friskvård och du kan använda ditt friskvårdsbidrag till en nybörjarkurs hos oss! Läs mer om friskvårdsbidraget här.

Vi erbjuder flera varianter av introduktionskurser på Linköpings Golfklubb. Välj mellan privat eller grupp och lugnare eller snabbare tempo. Du behöver ingen utrustning eller förkunskaper. Golf är en idrott för alla!

Introduktionskurs "traditionell": Vi tränar i grupp vid fyra tillfällen, oftast vardagar med en veckas mellanrum så du hinner träna mellan passen. Varje tillfälle är 2 timmar.

Introduktionskurs "Privat": För den som inte vill träna i grupp erbjuder vi ett privat upplägg för 1 till 2 personer. Dessa kurser är fyra gånger 50 minuter och kan bara bokas dagtid.

Introduktionskurs "Intensiv": För dig som vill öka takten erbjuder vi en intensivkurs som är två tillfällen, oftast helger 4 timmar per tillfälle.

Ingår i kurserna:
Praktik och teori, lån av klubbor och bollar vid träningstillfällena. 2 fria rundor på banan.

Kurs och medlemskap i Linköpings Golfklubb 2024:
Vuxen (över 18 år): 5500 kr. I medlemskapet ingår fritt spel alla dagar under 2024.
Ungdom (t.o.m. 18 år): 3500 kr. I medlemskapet ingår fritt spel alla dagar under 2024.

Endast kurs:
Vuxen (över 18 år): 2500 kr