Östgötaserien

Samtliga klubbar som tillhör Östergötlands Golfförbund har rätt att delta i seriespelet. Klubben får delta med ett eller flera lag i en ålderskategori. För klubbar som anmäler fler än ett lag i en ålderskategori gäller att, klubben endast får representeras av ett lag i ålderskategorins division 1. Spelet är matchspel, där spelaren med lägst handicap möter motståndarens dito, osv.

Östgötaserierna spelas i ålderskategorierna Damer Serie 1 och 2 min. 22 år, D50, H40, H50, H60, H70, H75, H80 och Mix min. 22 år och uppåt

Lagspel med individuella matcher efter lottat spelprogram. Varje lag seedas i hcp-ordning, d.v.s. spelare med lägst hcp i första bollen och spelare med högst hcp i sista bollen. Spelordning lottas på första tee och den spelordningen gäller alla bollar från första tee, därefter gäller honnören.

D50 seriespel match med hcp
Under säsongen spelas ca 10 omgångar(4 matcher/omgång) mot andra östgötaklubbar.
Spelet sker både på borta-och hemmaklubben.
Är du intresserad av att delta hör du av dig till nedan kontakperson/er

Serie 1 ( hcp till ca 20)
Susanne Wettergren
0722-28 42 97